søndag 10. juni 2012

Permanent makeup

Mange av oss som har Alopecia, har også helt eller delvis mistet øyevipper og/eller bryn. Dette kan for en del fortone seg som mer dramatisk enn det å miste håret, da det er i stor grad vipper og bryn som skaper karakter og særegenhet til ansiktet. Det er også tidkrevende og krever en del trening og presisjon å skulle tegne opp hver dag.

Gleden var derfor stor da jeg oppdaget permanent makeup/tatovering av makeup for en del år tilbake. Jeg har vært hos en del lingerister (som er yrkestittelen til de som utfører dette), og de siste 4 årene har jeg kun gått hos Sol Hegge. Hos henne føler jeg meg hundre prosent trygg, og det er ikke uten grunn at hun alltid er fullbooket:) Hun er rett og slett den beste! Sammen med Bettina Amundsen driver de studio på Majorstuen i Oslo, og jeg kan så absolutt anbefale Bettina også. Hun er i tillegg en mester på makeup (se tidligere innlegg om Ripar Cover Makeup).
Når man gjør noe så "drastisk" som å ta tatovering i ansiktet, er det veldig viktig at man kan stole på den som utfører dette. Gå derfor ikke til den første og beste du kommer over (den billigste er det kanskje av en grunn..)
Sol holder også jevnlig kurs i permanent makeup, både her i Norge og i Sverige, så om du ikke bor i Oslo finnes det med stor sannsynlighet en lingerist som har gått på kurs hos Sol i nærheten av der du bor. Ta kontakt med Sol PMU, så kan hun hjelpe deg med å finne en dyktig lingerist. Hun er også veldig flink til å følge opp alle sine elever med videregående kurs:)
Og sist, men ikke minst, så er Sol (eller Solvår som hun heter) en fantastisk person, rolig og behagelig. Og det er viktig med tanke på at man ligger på benken et par timer ved en behandling;)

Selv går jeg og får refill ca en gang i året. Det varierer selvsagt hvor ofte den enkelte velger å gjøre dette. Det gjør nesten ikke vondt, da det bedøves med krem i forkant og en bedøvende væske som smøres på underveis!
Det er en drøm å ha permanent makeup, og spesielt nå på sommeren hvor man soler, bader og svetter mer enn ellers. Jeg slipper å tenke på om sminken sitter eller ikke. Luksus;)

Det er vel ingen overraskelse at både Linn og jeg har fått gjort dette. Jeg har også eyeliner i tillegg til bryn. Love it!

Her er Linn da hun fikk PMU for litt siden;)



Og resultatet ser man her noen uker etter.  Veldig fint og naturlig:)



Meg ca en uke etter refill bryn og eyeliner,



Beklager dårlig bildekvalitet på siste bildet, teknikken er ikke med meg i dag så jeg måtte ta i bruk bilder som allerede lå inne. Men det er da bedre enn ingenting;)

Ha en fin søndagskveld!!

Klem fra Tonje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar